Wirtualna Polska vs Interia

Z których portali korzystamy najczęściej? Z których najchętniej? Który portal jest najgorszy, który najlepszy? Ja porównam dziś dwa portale informacyjne takie jak Wirtualna Polska oraz Interia.

Ze strony WP.PL korzystam od bardzo dawna. Tam założyłam moją pierwszą pocztę internetową a poprzez regularne korzystanie, jestem w stanie stwierdzić jak na przestrzeni lat zmieniał się ten portal. Na pierwszy rzut oka wydaje się on nieco „przeładowany”, masa reklam, zdjęć i dodatków a mało faktów.Fakty – kiedy już się pojawiają to bez porządku i dość chaotycznie. Widżety znajdujące się na stronie takie jak pogoda są całkiem przydatne, natomiast miniatura telewizji w prawym rogu, czy poruszające się wpisy typu  „z ostatniej chwili” czy „popularne” według mnie są zbędne. Stwarzają one wrażenie, że na stronie panuje bałagan a użytkownik nie wie co ma czytać jako pierwsze.

17342168_1277797112275181_400601302_o.png

Tak dziś prezentuje się strona wp.pl. Wydaje mi się, że kiedyś był to jeden z lepszych portali z potwierdzonymi, ważnymi informacjami a teraz jest to przesycona reklamami, interaktywnymi wstawkami i sporą ilością plotek witryna.

Drugą wybraną przeze mnie stroną jest INTERIA.PL. Nie korzystam z tego portalu często ale już na pierwszy rzut oka wydaje się być przyjemniejszy i nieco mniej „agresywny”. Reklamy są, ale nie w takiej ilości i nie atakują Nas na wstępie. Fakty są zamieszczane w kategoriach np. fakty, biznes, sport czy muzyka. Daje to czytelnikowi komfort w wyborze artykułów.

17349113_1277819012272991_1722923881_o.png

Na załączonym screenie na pierwszy rzut oka widać, że jest to portal informacyjny, reklamy są tutaj jedynie dodatkiem i współgrają z całą resztą. Zawartość strony jest łatwa w odbiorze i nie przytłacza czytelnika.

Korzystając sporadycznie z takich witryn  mogę powiedzieć, że chętniej będę odwiedzać Interię ponieważ jest przystępniejsza i bardziej do mnie przemawia.

Skomentuj

